پرداخت یاری


نظر به توسعه فضای کسب و کار و شناسایی نیازهای جدید در این حوزه، نهادهای جدیدی به منظور تسهیل پرداخت‌های الکترونیک ظهور کرده‌اند. بر این اساس مجوزی با عنوان پرداخت یار قابل طرح است که با انعقاد قرار داد با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت امکان استفاده از ابزارهای پذیرش و اتصال به شبکه الکترونیکی پرداخت (شاپرک) به صورت غیر مستقیم برای این نهاد میسر می‌شود.
پرداخت یاران جهت فعالیت در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت، ملزم به رعایت دستورالعمل ها و مقررات وضع شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی و شرکت شاپرک هستند.

از کجا باید شروع کنیم…؟

خلاصه مراحل درخواست به شرح زیر است :
  • بررسی صلاحیت اولیه و خودارزیابی مشتری
  • تکمیل مدارک مورد نیاز
  • دریافت تائیدیه و ارسال درخواست رسمی
  • عقد قرارداد
  • معرفی به شاپرک
  • انجام آزمون فنی
  • انعقاد تفاهم نامه با شرکت شاپرک
  • افتتاح حساب و اعلام به شرکت
  • ایجاد دسترسی های عملیاتی و شروع به کار

مدارک مورد نیاز برای شروع فرآیند

طبق الزامات شاپرک، می بایست مطابق با لیست زیر مدارک مورد نیاز آماده و ارائه گردد. همچنین کلیه مدارک اجباری می باشد.

نحوه درخواست

متقاضی برای شروع درخواست میباست فایل “راهنمای پرداخت یاری” و “کتابچه جامع الزامات پرداخت یاری” شرکت شاپرک را مطالعه نموده و در صورت دارا بودن شرایط درخواست، نسبت به شروع فرآیند اقدام نماید

مزایا و امکانات

ارائه وب سرویس جامع پرداخت یاری
پیشنهاد ترکیب های مختلف اخذ ضمانت نامه
امکان ارائه سرویس های تکمیلی مورد نیاز
امکان ارائه UI شخصی سازی شده
امکان درج لوگو و مشخصات پرداخت یار و مشتری نهایی

مدت زمان تقریبی دریافت مجوز

درخواست اولیه تا بررسی و پاسخ مقدماتی: ۴ روز کاری
بررسی مدارک و عقد قرارداد: بین ۱۵ الی ۳۵ روز
انجام تست ها و اخذ تائیدیه شاپرک: ۱۰ الی ۳۰ روز
انعقاد تفاهم نامه با شرکت شاپرک و افتتاح حساب: ۵ روز
شروع عملیات: بین ۱ الی ۱۰ روز بسته به زیر ساخت متقاضی

نحوه محاسبه ضمانت نامه

مطابق الزام شرکت شاپرک :
“مجموع حجم عملیات یک پرداخت یار در یک روز نباید از دو برابر مجموع حقوق صاحبان سهام آن پرداخت یار بیشتر باشد؛ مگر آن که ارایه دهنده خدمات پرداخت از پرداخت یار ضمانت نامه و یا وثایق نقد شونده کافی اخذ نماید”محاسبه ضمانت نامه در این شرکت بعد از بررسی فایل امکان سنجی اقتصادی و ارزیابی ریسک و نام تجاری متقاضی انجام شده و به نماینده متقاضی اعلام می گردد.

تهیه رزومه شرکت با جزئیات زیر و ارسال به ایمیل اعلام شده

معرفی اعضا هیات مدیره با مدرک تحصیلی و سابقه کار
سابقه فعالیت شرکت
تعداد و حجم فعالیت مشتریان فعلی
دارایی فنی و نرم افزاری شرکت
محل استقرار تجهیزات و سرورها
تلفن های رسمی شرکت(ارتباط با مشتریان و …)
برنامه سال مالی فعلی
برنامه توسعه یک سال آینده
برآورد گردش مالی یکسال آینده

تسویه و کارمزد

مطابق الزامات شرکت شاپرک و بانک مرکزی
شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد( تا زمان اطلاع رسمی از طریق مراجع مربوطه) هیچ گونه کارمزدی از هیچ یک از طرفین تراکنش ها اخذ یا پرداخت نخواهد کرد.تسویه تراکنش های انجام شده توسط پرداخت یاران به عهده ی شرکت های مذکور بوده و مشابه الگوی آزمون های شاپرک صورت می پذیرد.

نحوه ارتباط

متقاضیان محترم میتوانند جهت ارتباط با اداره سامانه های نوین پرداخت از طریق ایمیل : payco@pep.co.ir در ارتباط بوده و یا با شماره تلفن ۲۳۵۰۵ تماس حاصل فرمایند. لازم به ذکر است کلیه ایمیل های دریافتی در ساعت کاری روزانه دریافت و پردازش شده و مطابق زمان بندی اعلام شده پاسخ دهی می گردند.

arrowup